Den nya mirakelborsten - tangle teezer

Köpte mig en egen guldig och fin tangel teezer på kryssningen i helgen. Har hört så mycket om dessa och om hur bra dom tydligen ska vara så det var värt att testa trots det inte alltför billiga priset. Den har väldigt mjuka piggar vilken är bra om man lätt får tovigt hår. Jag kan ju ta mig själv som en extremt dåligt exempel, jag brukar borsta ut mina tovor alltså bokstavligen, jag borstar tills jag håller tovan i handen vilket INTE är bra! Så därför tyckte jag att denna kanske är bra för mig...Vela även visa varför jag inte brukar borsta håret så jätteofta. Har man inte världens finaste kvalite på håret så kan jag tycka att det är mycket finare att låta bli att borsta det, särskilt mitt otroligt volymlösa och platta hår! haha
 
 
Elsa

Alltså är jag ute och cyklar nu men klippte inte du kort för ett tag sen? Du har ju jättelångt och fint hår nu!! Hur sköter du det? Kramis!

Svar: Haha nej du har rätt! Av någon anledning fick jag den egenskapen att mitt hår växer som ogräs...Det är ju trots allt roligt men lite jobbigt ibland om man vill ha kort hår liksom! Jag sköter inte mitt hår särskillt bra egentligen tycker jag :OFörsöker att inte tvätta det mer än varannan dag vilket egentligen också är för mycket.. Jag använder vanliga schampo å balsam (bara balsam om jag orkar) och nån hårinpackning och hårolja då och då! borstar det inte så ofta och inte heller plattar å håller på men färgar är jag ju tyvärr rätt bra på men av någon konstig anledning lyckas håret hålla sig ändå! Dricker mycket vatten och ja...kommer nog inte på nåt mer! Men tack så mycket iaf :D
None None